..

Bēdubrāļi

Esmu dzirdējis kritikas par to ka mākam tikai sūdzēties par to ka viss slikts, transporta sistēma ir galīgā dimbā un valdībā cūkas, bet neko reālu neviens neiesaka un māk tikai latviskā stilā īdēt. Tad nu lūk, man šai problēmai ir pavisam vienkāršs atrisinājums!

Kā zināms koncertzāles jau tagad kaujas par katru koncertu, lai nebūtu jāstāv tukšām, līdz ar to “ogļu čupas”, pazīstama arī kā “50 miljoni” ekonomisko pamatojumu Demakova var rakstīt kā grib, bet es to nesaskatu. Leiputrijā varbūt arī tas atpelnītos dažu gadu laikā (kur tad ir tie kas maksās un brauks pie mums?) kā viņa uzskata, bet es personīgi domāju ka 50 miljoni ir pirmā monēta satiksmes uzlabošanas krājkasītē. Ieteikums: Pagaidiet ar koncertzāli vēl pāris gadus.

Bibliotēka, pazīstama arī kā “nevienam nevajadzīgais stikla kalns”, kuru grasās uzsliet tepat blakus “ogļu čupai” un kuras paredzētās izmaksas ir ap 140 miljoniem latu, ir vidējam latvietim pilnīgi nevajadzīga būve. Sākotnēji galvenais šī projekta sauklis bija “elektroniskā lasītava” kas beigās izrādijās tehniski neiespējams, un nu jau ēka ir vienkāršs LNB klons dārgā kažociņā. Ieteikums: izremontējiet LNB.

Lasīju jau kuro rakstu par mūsu ekstrēmi dārgo tiltu. Nu jau iet runas par kopējām izmaksām kas pārsniedz 700miljonus eiro. Vācijā kā rādās ar visiem pievedceļiem un lielākajiem izmēriem tilts maksājis stipri mazāk (lasi rakstu), bet mūsējie uz konkrētu jautājumu “kāpēc” nevar atbildēt. Ieteikums: uzsākt vairākas neatkarīgas izmeklēšanas šajā jautājumā. Sadot pa muti kukuļņēmējiem.

Lai uzlabotu satiksmi jāizdara vismaz šis:

  1. Jāievieš universālā dienas biļete kas der visiem transportiem (Iespēja jau bija kad ieviesta kompostierus, kas bija vainas ieviest cita tipa kompostierus un visos transportos?)
  2. Jāpaplašina ielas tur kur tas ir iespējams, lai ieviestu transporta-only joslas (čaka, tallinas, pērnavas piemēram visur ir neproporcionāli plats trotuārs, un nav koku).
  3. Jāizveido ilgi solītās park-n-ride garāžas ar transportu uz centru. Jāņem idejas no valstīm kur tas strādā
  4. Jālieto tā nauda kuru ietaupījām augšā minētajās problēmās.
  5. Ideāli būtu likvidēt trolejbusus, un tramvajus pārvietot vai nu virs vai zem ielām, kur iespējams.