..

Market research FAIL

Es reizēm nespēju pārstāt brīnīties par dažu uzņēmēju attapību. Tirgus izpēte laikam šajā valstī nav populāra nodarbošanās, waste of time, tā teikt.
Ilustratīvs piemērs.

Zolitūdē, no mūsu mājas ar kājām ejamā attālumā atrodas sekojoši pārtikas veikali: Sky, Rimi, Nelda/Iki, Supernetto, divi gab. Maxima, Mego. Apskatījos kartē, un visi šie veikali atrodas 500 metru radiusā ap iedomātu Zolitūdes ģeogrāfisko centru. Lieki piebilst ka 3 autobusa pieturu, vai 15 minūšu gājiena attālumā atrodas Spice un Maxima XXX, uz kurieni dodas visi kam ir auto, vai vēlme pēc plašākas izvēles.

Un tagad jautājums. Ņemot vērā acīmredzamu nīkuļošanu lielākajā daļā Zolitūdes veikalu, situāciju kad IXO centrā (kurā ir Maxima) katru otro nedēļu aizveras kāds veikals – KAPĒC ir jābūvē vēl divi iepirkšanās centri Zolitūdē? Viens no viņiem tikko tika anonsēts divdesmit metru attālumā no jau tā nīkuļojošā IXO centra, otrs vēl 100 metrus no tā. Un kas lūdzu atradīsies šajos veikalos? Kārtējie lupatu tirdziņi un viltoto rokassomiņu veikali kur pārdevējas mirst aiz garlaicības līdz veikalu slēdz? Pārtikas veikalu tur noteikti nebūs, vienīgie kas te nav pārstāvēti ir Elvi, Prisma un Selver.

Vai nav skaidrs, ka veikalu lielā blīvuma, un Spice/Maxima XXX tuvuma dēļ šeit nav NE MAZĀKĀS iespējas iekarot jebkādu tirgu?